fredag 1. oktober 2010

Sydney

Heidi, mamma og jeg dro til Sydney på søndag og kom tilbake på tirsdag.
for en opplevelse! Sydney er herlig og jeg anbefaler alle å dra dit en gang. Vi hadd et hotell ganske sentralt og det var veldig lett å ta båt eller tog dit vi ville.
Vi dro tidlig søndag og den dagen gikk til å se Bondi beach som er den mest kjente stranden i Australia og som jeg kjenner noen som har jobbet på tidligere som life guards. På kvelden spiste vi middag på Darling harbour som var en kjempe fin havn med fantastiske restauranter. Vi spiste italiensk og pizzaen var til å dø for.
Hele mandagen gikk til sightseeing, altså operahuset, broen, litt shopping osv. Utrolig flott å se steder i virkeligheten som man bare har sett på tv eller lignende. Jeg møtte også en gammel klassekamerat fra forrige semester midt på trappen til operahuset, veldig morro. På kvelden spiste vi et utrolig måltid- igjen; da var det sjømat og det har virkelig blitt en av mine favoritter.
På tirsdag var det tidlig opp å pakke baggene, men flyet gikk ikke før sent så vi dro i noe som heter "Luna park", også solte vi oss litt fordi været var supert. vi dro tilbake til Gold Coast på kvelden og da dro jeg og Heidi ut på byen :)


Bondi Beach














Darling Harbour
















The famous Sydney Harbor Bridge













Sydney Opera House













Vi kjøpte bilder til å henge opp fine minner :)















De flotteste kakene noensinne















Her er vi alle tre :)













Luna Park
















Heidi med Aboriginals










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar