torsdag 24. februar 2011

Jeg elsker å lese bøker!

Jeg elsker å lese bøker mens jeg ligger ved bassenget!
Tiden går fortere mens jeg venter på å bli brun, hehe.
Jeg vet at det kanskje høres litt overraskende ut siden jeg er mye ute og har det gøy og fester, men liker faktisk å lese også :)

I fjor leste jeg alle Twilight bøkene- når man har lest den første må man lese alle 4! Det er en saga om vampyrer, men overraskende bra! De er ganske tykke å komme igjennom så jeg føler den forbedret engelsken min litt.










"Tusen strålende soler" leste jeg også i fjor- både på norsk og engelsk faktisk, for den er så bra!













"The kite runner"- samme forfatter som tusen strålende soler, utrolig bra!













Når jeg var hjemme i sommer var jeg og Heidi i London og besøkte bokhandelen som er med i den kjente filmen "Notting Hill", så da måtte jeg kjøpe meg en bok, og det ble "The Help". En bok om mørke slaver i Amerika for mange år tilbake, spennende og trist å høre om hvordan de levde.













Jeg dro til en australsk bokhandelen i fjor for å finne en top 100 liste med alle de beste forfatterne og bøkene og valgte meg ut en bok som heter "Nineteen minutes" som handler om en skole skyting og livet til han som skøt medelevene sine. Ganske sterkt å lese om hvordan han ble mobbet og hvor håpløst han følte livet sitt var. det er selvfølgelig ingen unnskylding, men en bra bok!













Rundt juletider i år begynte jeg å lese en bok jeg fikk låne av Heidi. Den heter "Charlie St. Cloud" og handler faktisk om hvor sterkt bånd det er mellom de to brødrene i boken, og livet etter bilulykken hvor en av brødrene dør. Boken har også blitt gjort om til en film nå!









På flyreisen ned hit til Australia nå i år fikk jeg med en bok av mamma, kalt "Hotel on the corner of bitter and sweet" og det er første gang jeg har lest en bok som handler om asiatere. Det er en gutt fra kina og en jente fra Japan som blir bestevenner og kjærester, men under krigen ble japanerne plassert i leir og de mister kontakten pga foreldrene nektet det, og de møter hverandre igjen senere i livet.













Denne uken begynner skolen igjen så da blir det nok litt mindre tid, men jeg må alltid ha en eller annen bok liggende til dager det regner og jeg kjeder meg- og i ferier!
Så hvis noen har noen bra bøker å anbefale tar jeg gjerne imot litt tips!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar