onsdag 21. september 2011

Noen tanker om neste år

Nå er det under 2 måneder igjen før jeg er ferdig med 2 år i Australia!
Disse årene har gått kjempe fort, og jeg har opplevd så utrolig mye. MEN jeg er litt usikker på om jeg vil fullføre det tredje og siste året mitt her eller om jeg vil gjøre det hjemme i Norge. Jeg føler meg litt "ferdig" med denne opplevelsen, og er redd jeg skal gå inn siste året litt halv hjertet hvis jeg blir her nede. Vil også sitte igjen med den følelsen av at Australia er fantastisk, som jeg gjør nå, og ikke være kjempe lei neste år og bare telle dagene før jeg er ferdig.

Har prøvd å se alle sider av saken. Det positive med å være her er at da er jeg ferdig med utdanningen min allerede neste år, jeg bor rett ved stranden, og man opplever nye ting. Det negative er at dette er ikke en ordentlig storby, jeg er lei stedet, og føler at jeg ikke gjør så mye fornuftig med dagene mine siden jeg ikke har en jobb.
Det positive ved å dra hjem er selvfølgelig familie og venner, men også muligheten til å bo hjemme, og ikke minst få vært med på det som skjer der. det negative er at jeg må bruke ekstra tid på å fullføre, mest sannsynlig et ekstra år, det er også fare for at jeg angrer senere, også er det jo vinter da hehe.

Jeg har vært så sikker hele tiden på at det er dette jeg vil, men det kom plutselig et stopp forrige uke. Har prøvd å få litt råd fra både familie og venner de siste dagene, men det bunner vel i det samme; at dette er en avgjørelsen ingen kan hjelpe meg med, og noe jeg må føle på selv. Så ingen tvil- dette er den største avgjørelse hittil i livet mitt!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar